Wij zijn Robert en Lisette, en we komen al een aantal jaren in Eglesia. Wij geloven dat het onze taak is om goed voor onze naaste te zorgen, vooral als zij in nood verkeren.
Dit kan natuurlijk op verschillende manieren, maar wij houden van een praktische aanpak. Daarom brengen wij binnenkort noodzakelijke spullen naar de grens van Oekraïne, om de mensen daar te ondersteunen.
Vorig jaar hebben wij een (grote) bus gekocht om te verbouwen naar een camper. Momenteel staat hij nog helemaal leeg, en hebben we genoeg ruimte om veel goederen te vervoeren.
[Tekst gaat verder onder de foto]
1. We verzamelen spullen via ons netwerk, op basis van de lijsten die we via onze contactpersonen hebben gekregen.
2. We sorteren alle spullen.
3. We laden de bus vol en vertrekken naar de plekken (niet over de grens van Oekraïne) die wij via onze contactpersonen aangewezen krijgen. Als het nodig is rijden we meerdere keren.
4. We houden iedereen up to date via onze Instagram-pagina.
– Verzamel spullen van ons ‘boodschappenlijstje’. Bekijk hier het lijstje
– De spullen kunnen afgeleverd worden aan Waterlei 248, te Apeldoorn. Laat even weten of je langskomt door contact op te nemen via robert.ij@hotmail.com
– Financiële bijdragen zijn ook welkom (voor brandstof en om zelf spullen van de lijst te kopen). Klik hier om ons financieel te steunen.
– Verspreiding van deze inzamelactie, bijvoorbeeld via onze Instagram pagina https://www.instagram.com/colombustoukraine/
We willen zo transparant mogelijk zijn over welke donaties we hebben gekregen, en welke kosten we maken. Daarom houden we online alle administratie over de donaties en kosten bij.
Omdat wij geloven dat dit is wat we moeten doen. Natuurlijk zijn er andere partijen die het veel grootser aanpakken. Maar wij proberen via ons eigen netwerk mensen te bereiken die andere organisaties misschien niet bereiken.
Dat ligt eraan: we willen de bus zo vol mogelijk hebben, voordat we richting Oekraïne vertrekken! Wil je spullen doneren? Kom dan vòòr vrijdag 18 maart langs. We verwachten dat dit ergens midden in maart (2022) zal zijn.
Liever niet. Om 2 redenen: ten eerste hebben de spullen op de lijst momenteel de hoogste prioriteit. Als we ook rekening moeten houden met andere spullen, blijft er minder ruimte voor de belangrijke dingen over. Ten tweede is het is veel efficiënter om alleen spullen van de lijst te verzamelen. Zo kunnen we alles sneller organiseren, en makkelijk in grote partijen vervoeren. Ook bij de grens zorgt dit voor een stuk minder chaos.
Wij kunnen ons voorstellen dat je nog vragen hebt. Neem gerust contact op via robert.ij@hotmail.com
Robert en Lisette IJsselstein
Waterlei 248, Apeldoorn
Spullen doneren? Graag voor vrijdag 18 maart brengen! Laat je even weten als je langskomt?
Mail: robert.ij@hotmail.com
Tel. 06 57 34 38 67